Revontulisukat

Näitä sukkia aloittelin automatkallamme pohjoiseen ja sain ne lomalla myös valmiiksi. Annoin niille nimeksi Revontulisukat syntypaikkansa mukaan. Lankana on Schachenmayr Regia Stripemania Color.

Olen iloinen näistä sukista! Jee! Istun parhaillaankin ne jalassa. :)







Langan olen tilannut varta vasten Tapion kaupasta hiukan ennen joulua, koska olin siihen ihastunut sukissa, joita olen täällä virtuaalimaailmassa nähnyt ihmisten tehneen. Tein nyt sukat itselleni ja sain sellaiset kuin halusinkin.




Sukat ovat pitkävartiset ja sopivan ohuet myös kenkään laitettaviksi. Langan puikkosuositus on 3-4 mutta minä käytin puikkokokoa 2,5 ja mielestäni lanka vastaa sormituntumalla vahvuudeltaan Novitan Nalle-lankaa.





Aloitin sukat 60 silmukalla. Aluksi tein resoriksi valepalmikkoa ja kaventelin sääriosassa säännöllisin välein silmukoita niin paljon, että nilkassa on 40 silmukkaa. Nilkkaan tein valepalmikkoa. Kantapään tein vahvistettuna. Sukan jalkaterän osuuden tein 11 silmukalla per puikko. Loppuun tein nauhakavennukset siten, että sukat ovat sopivat koon 37 jalkaani.

Tällaisesta raidoitetusta langasta tein ensimmäistä kertaa sukat raidat kohdistamalla. Melko hyvin siinä onnistuinkin. Tässä langassa kohdistus oli helppoa tehdä, sillä lanka toisti raitakuviotaan hyvin säännönmukaisesti.





Tykkään kovasti tästä langasta. 150 g kerästä jäi hiukan jäljelle... Mihinkähän sen käyttäisi? :)




Kommentit

Suositut tekstit